- Reklama -magazín
HomeBydleníInovativní materiály na těsnění spár v asfaltových a betonových komunikacích s testem...

Inovativní materiály na těsnění spár v asfaltových a betonových komunikacích s testem kvality BAM

-

Materiály firmy DGA je vyplněných již několik milionů kilometrů spár. Najdete je na mnoha silnicích, dálnicích, na civilních i vojenských letištích atd. Materiály využívají renomované stavební firmy při své práci jednoduše proto, že se na ně mohou spolehnout. Zákazníci důvěřují dlouhé historii firmy v oboru a oceňují i ​​rady a podporu, které firma nabízí, aby našla pro zákazníky to pravé řešení.

Výzva pro 21. století

Změna klimatu, fenomén 21. století, je jednou z výzev, kterou se zabývá i výrobce živičných materiálů společnost DGA. Extrémně projevy počasí vyžadují i ​​aktivně řešení v systému hospodaření při výstavbě a rekonstrukcích vozovek.

Také v Evropě jsou v důsledku změny klimatu povětrnostní podmínky čím dál extrémnější, zanechávají stopy na cestách a kladou speciální požadavky na výrobky určené na jejich stavbu či rekonstrukci. I proto společnost přistoupila jako jedna z mála evropských producentů k výrobě produktů reflektujících na tyto změny. Chce tím také ukázat, že nestojí na místě a neustále zlepšuje a posouvá svou činnost dopředu.

BIGUMA N2 Plus
BIGUMA® – N2 Plus | Zdroj: BIGUMA
O kvalitě nemluvíme, kvalitu dlouhodobě testujeme

Materiály splňují současné požadavky na kvalitu. To ale zdaleka není vše. Některé z nich byly v Německu podrobeny i testování BAM. Federální institut pro výzkum a testování materiálů (BAM) je vědecký a technický ústav s nejmodernějšími testovacími zařízeními a vysokými odbornými znalostmi v oblasti testování a vývoje materiálů.

Spolupracuje na vývoji zákonných předpisů, norem a technických předpisů pro hodnocení látek, materiálů, struktur a procesů. Vývojem a ověřováním analytických, testovacích a hodnotících metod a modelů, dat a požadovaných standardů se přitom zabývá více než 140 let.

Co je BAM test a jak probíhá

Důležitým faktorem ovlivňujícím životnost asfaltových a betonových ploch je funkční těsnění spár. Současné zkušební metody a normy určují kritéria kvality materiálů podle normy jen ve stavu dodávky a jednou po použití. Test BAM je však dlouhodobým důkazem kvality produktů i chování materiálu za téměř skutečných povětrnostních podmínek. Testování BAM tak představuje důležitou zkoušku s ohledem na životnost a funkčnost použitých materiálů.

Podle BAM je systém těsnění spár testován za podmínek, které se co nejvíce podobají realitě během celého životního cyklu. Pro tyto účely je tento systém vystaven ve zkušebně různým sezónním povětrnostním podmínkám (podzim / zima: chlad, vlhkost, zatížení v tahu, jaro / léto: teplo, UV záření, tlak) a podroben dynamickému dopravnímu zatížení.

Po každém cyklu je kontrolována těsnost spoje pod tlakem až do 0,45 barů. Těsnící systém spár musí tuto simulovanou sezónní zátěž zvládnout bez poškození nejméně 9 cyklů.
V Německu je již od roku 2016 test výkonnosti stále častěji vyžadován při výstavbě i rekonstrukci na velkých betonových plochách na dálnicích a letištích. To platí jak pro zálivky aplikované za horka, tak i za studena.

Proxan KV G S
PROXAN® – KV 2 G-S | Zdroj: BIGUMA
Produkty s BAM

BIGUMA® – Connect

ČSN EN 14188-1 typ N 2

Rychlé zpracování bez základního nátěru

Zatímco klasické zálivkové hmoty vyžadují povinný základní nátěr, hmotu BIGUMA® – Connect lze nanášet bez něj.

Nové speciální polymerové složení tohoto materiálu poskytuje ideální přilnavost zejména na minerálních podkladech. Má vynikající adhezní vlastnosti na boky spár a zároveň vysokou odolnost proti odtržení. Nanášení základního nátěru a následné sušení již není nutné, což umožňuje rychlé dokončení prací na staveništi a obnovení provozu na komunikacích.
BIGUMA® – Connect se vyznačuje i vyšší odolností proti stárnutí a UV záření a optimalizovanými vlastnostmi při tečení a při nižší teplotě zpracování od 160 ° C. Další výhodou je, že hmota rychle reaguje na změny tepla a snižuje dilatační napětí ve spáře. Je navržena na možné změny šířky spáry o 25%.

BIGUMA® – N2 Plus

ČSN EN 14188-1 typ N 2

Odolává velké zátěži

Těsnící hmota BIGUMA® – N2 Plus je ideální volbou pro povrchy silnic se zvýšeným pohybem spár. S činitelem absorpce pohybu 35% je vhodná pro použití na silně zatížených površích z betonu a asfaltu. Ideální je pro přistávací dráhy na letištích a díky svým skvělým přilnavým vlastnostem a vysoké odolnosti spoje proti stárnutí je zvláště výhodnou volbou.
COLZUMIX® – Haftgrund N2 Plus je speciálně upraven transparentní základní nátěr pro BIGUMA® – N2 Plus. Díky své vynikající přilnavosti je použitelný také tehdy, když lze očekávat v důsledku složení betonu kritický přilnavý povrch hran spár.

PROXAN® – KV 2 G-S

Chemicky odolná a vysoce pružná

PROXAN® – KV 2 G-S je rychle reagující dvousložková těsnící hmota na bázi polysulfidu pro spáry, jejich šířky mají potenciál expandovat a

Mohlo by Vás zajímat

spot_img